Thematische leeslijsten, oorspronkelijk gemaakt voor de BOEK evenementen in MELLY en pdf’s van een aantal van de meest gewilde publicaties van het instituut.
2018–2020
Postcolonial Computing for Closet Nativists
door BRIAN KUAN WOOD (juni 2018)
Autonomous Education, Anarchist Pedagogy and Radical Learning.
door YOERI MEESSEN (juli 2018)
Learning to be me
door TEANA BOSTON-MAMMAH (augustus 2018)
Reading letters
door SOFÍA HERNÁNDEZ CHONG CUY (september 2018)
Populism and Paranoia
door ROBIN VAN DEN AKKER (oktober 2018)
Aanbevolen boeken uit de Read-In 2019 series
On Indonesia (and beyond)
door MIRWAN ANDAN (oktober 2019)
Traveling, going nowhere
door THE KOKRA FAMILY (november 2019)
Monocultures and rural mind-sets
door WAPKE FEENSTRA (december 2019)
Waiting for Omar Gatlato
door NATASHA MARIE LLORENS (januri 2020)
BOEKEN door DAVID MAROTO (oktober 2020)
BOEKEN door KARIMA BOUDOU (oktober 2020)
BOEKEN door MARIA LIND (november 2020)
Seehearing the Enlightened Failure
2020
Uitgegeven ter gelegenheid van de tentoonstelling CECILIA VICUÑA. Seehearing the Enlightened Failure. Net zoals de tentoonstelling geeft deze publicatie een overzicht van Vicuña's artistieke praktijk als dichter, beeldend kunstenaar en activist van de jaren zestig tot de dag van vandaag.
2013 – 2017
Witte de With Centrum voor Hedendaagse Kunst bouwt voort op zijn lange geschiedenis van framing en aanzetten tot debat en presenteert WdW Review, een online platform dat gericht is op het informeren van onze steeds groter wordende maatschappij in een tijdperk van voortdurende hervormingen, of ze nu esthetisch, geografisch, economisch, gemeenschappelijk, ecologisch en zelfs spiritueel zijn.
2010
Tussen oktober 2008 en maart 2009 heeft Witte de With drie symposia georganiseerd onder de titel Rotterdam Dialogues: The Critics, The Curators, The Artists. Alle symposia duurden drie dagen en telkens stond een van de drie bovengenoemde groepen uit de kunstwereld centraal.
2007
Op welke wijze manier ben je betrokken bij de kunstwereld? Ben je met een bepaalde kunst-‘scene’ verbonden? Wat zou de meest productieve pek zijn om je werk te presenteren? Met wat voor soort curators werk je graag en waarom? Wat betekent de kunstmarkt voor je werk? Wat is volgens jou de functie van centra voor hedendaagse kunst? Wat zou je ze graag zien presenteren? Deze zeven eenvoudige en open vragen zijn gesteld aan iedere kunstenaar die sinds begin 2006 aan het programma van Witte de With heeft deelgenomen.
1992
1990
Deze publicatie sluit aan bij KEN LUMs tentoonstelling Canadian Cataloguing in Publication Data. Deze tentoonstelling was te zien in Winnipeg en Vancouver en was van van 8 december 1990 tot 20 december 1991 te zien bij Witte de With. Dit boek bevat essays van Jeff Wall, Ken Lum en Linda Boersma.
1990